Point Of View

Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής - Κριτική

Νάγια Παπαπάνου

Ο Αργκάν έχει μια κόρη από τον πρώτο του γάμο, μια νεαρή σύζυγο από τον δεύτερο του γάμο, μια πιστή υπηρέτρια, έναν γιατρό που τον κουράρει συστηματικά, μια μεγάλη περιουσία, πολλές έγνοιες και κυρίως αρρωστοφοβία. Όταν ο Αργκάν θα αποφασίσει να αντιμετωπίσει την αρρωστοφοβία του παντρεύοντας την κόρη του με γιατρό, για να τον έχει από κοντά 24/7, τότε θα εκκινήσει μια σειρά από ίντριγκες, δολοπλοκίες και ανατροπές που εκτός από άφθονο γέλιο καταδεικνύουν άψογα την υποκρισία και την απληστία. 

Η Σοφία Καραγιάννη και ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης διαβάζουν το τελευταίο έργο του Μολιέρου υπογράφουν την απόδοση και δραματουργική επεξεργασία, ο Μάνος Αντωνιάδης υπογράφει την μουσική, ο Θίασος τους στίχους και όλοι μαζί παραδίδουν έναν «Κατά φαντασίαν ασθενή» που κλείνει το μάτι στην τρέχουσα επικαιρότητα χωρίς να προδίδει ούτε στο ελάχιστο τον πυρήνα αλλά και την δομή του έργου. Η δραματουργική συνήθεια του Μολιέρου να χρησιμοποιεί τόσο πρόζα όσο και στίχο, επανεφεύρεται από τα κωμικά διαφημιστικά διαλείμματα. Το σκηνικό της Γεωργίας Μπούρδα υπογραμμίζει αυτή την διάθεση μιας διαφημιστικής καμπάνιας φαρμακευτικής εταιρείας για κάθε λογής σκευάσματα που επιδιώκουν την απάλυνση των συμπτωμάτων οποιασδήποτε σωματικής κακουχίας. Τα κοστούμια της εξίσου δεικτικά των χαρακτήρων με μια διάθεση λίγο βίντατζ-ρετρό από την δεκαετία του 80, μια μικρή – ίσως – αναφορά στο «Αλαλούμ» του Χάρρυ Κλύνν. 

Οι ηθοποιοί της παράστασης πιστοί στο πνεύμα των συντελεστών εφορμούν της σκηνής σαν ένα μοντέρνο μπουλούκι που υπηρετεί με αφοσιώση το πνεύμα της σκηνοθεσίας σε μια μολιερική σάτιρα των καιρών. Η δομή και πλοκή του έργου αναπνέει έναν αέρα σύγχρονο χωρίς να στερείται της ιδιοσυγκρασιακής πένας του Γάλλου δημιουργού. Ειδικά το ιστορικό σκέλος της παράστασης των έργων του Μολιέρου και του θιάσού του, που έμελλε μετά τον θάνατο του να σμίξει με εκείνο του Hotel de Bourgogne για να δημιουργήσουν την Comédie-Française, υποστηρίζεται θαυμάσια από την Σοφία Καραγιάννη που σκηνοθετεί και ερμηνεύει την υπηρέτρια του Αργκάν, τον έτερο πρωταγωνιστή του έργου. Οι ρόλοι που έγραψε ο Μολιέρος ήταν προσεκτικά δομημένοι σύμφωνα με τις ιδιαιτερότες των μέλων του θιάσου του, και φαίνεται πως η Σοφία Καραγιάννη το λαμβάνει υπόψη της κατά την διανομή τους. Ο Ιωσηφίδης ερμηνεύει τον Αργκάν με μια υπερένταση και ενεργητικότητα αντίστοιχη των συνεχόμενων κλυσμάτων που του χορηγεί ο αγαπητός του γιατρός, χαρίζοντας άστείρευτο γέλιο. Ο Κωνσταντίνος Πασσάς τσαλακώνεται και επιβεβαίωνει την κωμική στόφα της υποκριτικής του δεινότητας. Η Κορίνα Θεοδωρίδου είναι μια πληθωρική και δολοπλόκα φαμ – φατάλ, ενώ η Γεωργία Κυριαζή μαζί με τον Αλέξανδρο Τούντα και Κωνσταντίνο Παράση στήνουν μια σειρά από γκανγκ – κωμικές σκηνές.

Η ομάδα  GAFF έχει πλέον αποδείξει ένα σαφές και ελπιδοφόρο θεατρικό στίγμα που δεν διστάζει να αυτοσαρκάζεται και να αναμετριέται με το θεατρικό αύριο της σύγχρονης ελληνικής σκηνής. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία:Σοφία Καραγιάννη, Απόδοση – Δραματουργική επεξεργασία:  Σοφία Καραγιάννη, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα, Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης, Στίχοι τραγουδιών: Ο Θίασος, Επιμέλεια κίνησης: Κατερίνα Γεβετζή, Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος, Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνος Πασσάς, Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου, Trailer: Στέφανος Κοσμίδης, Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη, Παραγωγή:GAFF

Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Σοφία Καραγιάννη, Κωνσταντίνος Πασσάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κορίνα Θεοδωρίδου, Κωνσταντίνος Παράσης, Γεωργία Κυριαζή

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, τηλ. 210 3464380

Παραστάσεις: Παρασκευή στις 21:15 & Σάββατο στις 18:15.

Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 14€, Μειωμένο: 10€, Ατέλειες: 5€

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος