Agenda Theater

Φροσύνη του Στέφανου Παπατρέχα

Boem Team

«Η πόρνη, η γυναίκα που πρόδωσε την πατρίδα, η ξεδιάντροπη…

Κι εγώ σαν ένα παιδί σε ένα σταυροδρόμι, μόνη, μετέωρη ανάμεσα σε όλα αυτά.

Σαν απλός θεατής της ζωής μου»

Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις σε Αθήνα και Βόλο, η «Φροσύνη» του Στέφανου Παπατρέχα επιστρέφει στο θέατρο Άβατον από τις 21 Φεβρουαρίου 2022 για 5 συλλεκτικά Δευτερότριτα. Τη σκηνοθεσία του μονολόγου συνυπογράφουν ο Λάζαρος Βαρτάνης και ο Στέφανος Παπατρέχας. Ερμηνεύει η Σύνθια Μπατσή.

Λίγα λόγια για το έργο:

Μια γυναίκα ηθοποιός καλείται, στο πλαίσιο ενός αυτοσχεδιασμού, να ετοιμάσει έναν μονόλογο πάνω στην Κυρα-Φροσύνη, το ιστορικό πρόσωπο-θρύλο των Ιωαννίνων που πνίγηκε με διαταγή του Αλή Πασά στη λίμνη Παμβώτιδα.

Ψάχνοντας πληροφορίες και υλικό, βρίσκει πράγματα που τη γοητεύουν, την προκαλούν. Δοκιμάζει ρούχα, φωνές, αυτοσχεδιάζει πάνω στην τελευταία νύχτα της Φροσύνης, πάνω στη ζωή, το γάμο, τα παιδιά της, τον έρωτά της για τον γιο του Αλή Πασά, Μουχτάρ, τις απαιτήσεις των άλλων για Εκείνη, τις απαιτήσεις του έρωτά της για Εκείνον.

Πια δεν είναι η ηθοποιός, δεν είναι η Φροσύνη. Είναι μια γυναίκα δέσμια των επιθυμιών της, αλλά και όσων οι άλλοι θέλουν από αυτήν. Μια γυναίκα που της μέλλεται να πνιγεί, να μείνει στην Ιστορία ως αυτό που οι άλλοι κατάλαβαν για εκείνη, αφήνοντας ξεχασμένο το πραγματικό της πρόσωπο.

*Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική*

Συντελεστές:

Κείμενο: Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνοθεσία: Λάζαρος Βαρτάνης – Στέφανος Παπατρέχας

Σκηνικά – Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή

Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη

Σχεδιασμός φωτισμών: Λευτέρης Παυλόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Καναβός

Φωτογραφίες – Βίντεο: Ναταλία Β.

Σχεδιασμός αφίσας – Γραφιστικά – Φωτογραφίες παράστασης: Λιλή Νταλανίκα

Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη – Νώντας Δουζίνας

Στην παράσταση ακούγεται η φωνή του Αιμίλιου Χειλάκη

Παραγωγή:ONORIO ΑΜΚΕ

Ερμηνεύει η Σύνθια Μπατσή

Έγραψαν για την παράσταση:

Μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσετε εξαιρετικό σύγχρονο ελληνικό θέατρο. Το κείμενο φέρνει τα λεπτά χαρακτηριστικά των εσωτερικών μονολόγων του Κοκτώ. Νάγια Παπαπάνου [Boemradio.com]

Καλόγουστη παράσταση, μ΄ έξυπνα αλλά όχι εξυπνακίστικα ευρήματα – έξοχο το φινάλε με την κασέλα που γίνεται η «λίμνη των στεναγμών» – απογειώνοντας το κείμενο. Γιώργος Σαρηγιάννης [Totetartokoudouni.blogspot.gr]

Ο Στέφανος Παπατρέχας με τον Λάζαρο Βαρτάνη ανάγουν τη Φροσύνη σε Ιδέα. Η ερμηνεία της Σύνθιας Μπατσή ξεκινά με ανάλαφρη διάθεση για να προχωρήσει βήμα – βήμα στην αποθέωση της διαχρονικής και παγκόσμιας Φροσύνης. Είναι εντυπωσιακή πραγματικά αυτή η κλιμάκωση. Κώστας Ζήσης [Tetragwno.gr]

Η Σύνθια Μπατσή μέσα από μια δαιδαλώδη, σπονδυλωτή και άρτια υποκριτικά δεινότητα μας μυεί στα μύχια της ψυχής της γυναίκας χωρίς «θεατρινισμούς» και υπερβολές. Η σύγχρονη, ευφάνταστη και δημιουργικά δομημένη σκηνοθεσία του Λαζάρου Βαρτάνη και του Στέφανου Παπατρέχα καθηλώνει το θεατή. Ιδανικοί οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου και εξαιρετική η μουσική επένδυση της Σίσσυς Βλαχογιάννη. Πολλά υποσχόμενη η ενδυματολόγος και σκηνογράφος Έλλη Εμπεδοκλή. Τίνα Τσακίρη [Θέατρο.gr]

Θα ήθελα να δω την εξέλιξη της Σύνθιας Μπατσή, που ερμήνευσε γοητευτικά τη Φροσύνη του Στέφανου Παπατρέχα. Γιώργος Βουδικλάρης [Artivist.gr]

Η ποίηση υπήρχε παντού στην παράσταση. Στο μεστό κείμενο, στην αξιόλογη μουσική της Σίσσυς Βλαχογιάννη, στους έξοχους φωτισμούς του έμπειρου Λευτέρη Παυλόπουλου. Από τη Σύνθια Μπατσή είδαμε μια ερμηνεία με ευκινησία αίλουρου, ζωογόνο ενέργεια και αλλαγές υποκριτικής θερμοκρασίας. Ειρήνη Αϊβαλιώτου [Catisart.gr]

Ο Στέφανος Παπατρέχας έγραψε ένα εξαιρετικό κείμενο. Η σκηνοθετική οπτική θεμελιώνει σε βάθος και έκταση τη σκηνική πράξη και δικαιώνει την απόπειρα των Λάζαρου Βαρτάνη και Στέφανου Παπατρέχα. Αριστοτεχνική η διαχείριση του υλικού από τους δύο σκηνοθέτες. Ζωή Τόλη [Enetpress.gr]

Το κείμενο του Στέφανου Παπατρέχα, είναι μια τεράστια σπουδή στον γυναικείο κόσμο. Η Σύνθια Μπατσή με δεξιοτεχνία που κόβει την ανάσα, σε έναν μονόλογο που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς. Αγγελική Μπάτσου [Kallitexnes.gr]

Η πρωταγωνίστρια του μονολόγου είναι εξαιρετικά ταλαντούχα, τρομερά κωμική, αλλά και απίστευτα συναισθηματική, όταν χρειαστεί. Τόνια Τσαμούρη [Tospirto.net]

Η σκηνοθεσία, οπτικά άρτια, με μια αλληλουχία σκηνών κλιμακούμενων συναισθημάτων, βοηθά το θεατή να βιώσει τα συναισθήματα της Φροσύνης μέχρι την ύστατη στιγμή του θανάτου της. Αλεξία Λυμπέρη [Artviews.gr]

Η Σύνθια Μπατσή σε μια εξαιρετική ερμηνεία. Οι σκηνοθέτες χρησιμοποιώντας κατάλληλα το φωτισμό και τη μουσική, δημιούργησαν εικόνες, ανέσκαψαν συναισθήματα, κάνοντας μια σοφή χρήση του χώρου. Μαρία Μαρή [Theatromania.gr]

Η  ερμηνεία του πνιγμού στο τέλος  έχει σπαραγμό και τραγικότητα και θα μείνει στη μνήμη των θεατών. Μαρώ Τριανταφύλλου [Artplay.gr]

H σκηνοθεσία εμπνευσμένη, άμεση, ευφάνταστη και δυναμική, με σκηνικά και κοστούμια, φώτα, μουσική να χτίζουν ένα απόλυτα ατμοσφαιρικό κλίμα που κορυφώνεται σε ένα φινάλε, που θα μας μείνει αξέχαστο. Νίκη Ράπτη [Theathinai.com]

Η ηθοποιός αφήνει το σώμα της να κουμπώσει στη Φροσύνη και αφηγείται την ιστορία με σκηνική γοητεία και λάμψη. Αναστάσης Πινακουλάκης [Texnes-plus.gr]

Ο Στέφανος Παπατρέχας με τον Λάζαρο Βαρτάνη εμπιστεύονται την εξαιρετική Σύνθια Μπατσή να ερμηνεύσει δύο γυναίκες που στην πορεία θα χάσουν τα χαρακτηριστικά τους και θα γίνουν ένα. Ιωάννα Βαρδαλαχάκη [Clickatlife.gr]

Info:

Τοποθεσία: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Κεραμεικός (Μετρό Κεραμεικός)

Ημερομηνία: Πρεμιέρα: Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022. Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.15. Διάρκεια παράστασης: 60΄

Πληροφορίες: Τηλ.: 2103412689

Τιμές εισιτηρίων: €10 κανονικό, €7 φοιτητικό, €5 ανέργων

Προπώληση

Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος