Point Of View
Περιμένοντας τον Γκοντό – Κριτική
Νάγια ΠαπαπάνουΟ Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κάτω από ένα δέντρο, εκεί είναι το σημείο συνάντησης με τον Γκοντό. Ο Μπέκετ γράφει το 1948 μια τραγικωμωδία σε δύο πράξεις, με τον τίτλο «Περιμένοντας τον Γκοντό». Παρακολουθούμε δύο συνεχόμενες(;) μέρες των δύο αυτών χαρακτήρων, καθώς και ενός παράξενου ντουέτου των Πόντζο και Λάκυ, καθώς πασχίζουν να γεμίσουν το κενό της αναμονής τους, με παιχνίδια, λεκτικούς λαβύρινθους και μια αγωνιώδη προσπάθεια να ανακαλέσουν την μνήμη τους.
Ο Γιάννης Κακλέας φέρνει στην σκηνή τους Θανάση Παπαγεωργίου, Σπύρο Παπαδόπουλο, Άρη Σερβετάλη και Ορφέα Αυγουστίδη, να υποδυθούν αντίστοιχα τον Βλαντιμίρ, Εστραγκόν, Πόντζο και Λάκυ. Οι τέσσερις τους, εκπροσωπούν έκαστος κι ένα διαφορετικό ύφος και θεατρικό έθος. Σαν τέσσερα σημεία στον ορίζοντα, που συναντιούνται κάτω από ένα μαραμένο δέντρο της ζωής, σε ένα διαλειμματικό φιλοσοφικό στρόβιλο περί της ύπαρξης ή μη. Οι τέσσερις ηθοποιοί ενσαρκώνουν έκαστος τον χαρακτήρα τους, σε μια ιδιαίτερη συνθήκη απόστασης του ενός από τον άλλο. Στο ζεύγος Βλαντιμίρ και Εστραγκόν, ο Θανάσης Παπαγεωργίου είναι ο εύγλωττος και σχεδόν αισιόδοξος Ντιντί, έναντι ενός κλοσάρ φύσει απαισιόδοξου Γκογκό με σπαράγματα κλοουνερί στην ερμηνεία του Σπύρου Παπαδόπουλου. Το ντουέτο Άρη Σερβετάλη και Ορφέα Αυγουστίδη, λειτουργεί περισσότερο στο σωματικό επίπεδο, μεταχειρίζεται στοιχεία μιμητικής αλλά και φωνητικούς λαρυγγισμούς, σαν ένα νούμερο από freak show.
Τα κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη, ακολουθούν την γραμμή μιας άλλης εποχής, επιμελώς ταλαιπωρημένα, αναλόγως τον χαρακτήρα, με λεπτομέρειες που είναι υποκριτικά χρηστικές. Υπάρχει μια συμβολική – ενδυματολογική αντίστιξη στην εμφάνιση του Αγοριού, που ανακοινώνει ότι ο Γκοντό δεν θα έρθει. Σαν να συναντιούνται δύο κόσμοι, αυτός ενός σύγχρονου εφήβου και εκείνη η «Έρημη Χώρα» στην οποία περιδιαβαίνουν εγκλωβισμένοι και μοναχικοί οι τέσσερις χαρακτήρες του έργου. Ο νεαρός με το χρωματιστό t-shirtστέκεται απέναντι τους σαν να τους ανοίγει την πόρτα να φύγουν, όμως αυτοί δεν δρασκελίζουν το κατώφλι, περιμένοντας τον Γκοντό να έρθει.
Συνολικά υπάρχει ρυθμός στην ερμηνεία και των τεσσάρων, κάτι που ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τον ρυθμό του κειμένου, στις ατελείωτες εναλλαγές στιχομυθίας και μικρών μονολόγων εν είδη μανιφέστο. Η μετάφραση είναι της ομάδας συντελεστών της παράστασης, αλλά ανάλογα τον ερμηνευτή υπόκειται στην επιλογή της ερμηνείας. Επί παραδείγματι, τα αποσπάσματα του Θανάση Παπαγεωργίου μεταφέρονται καθαρά και ευκρινώς αρθρωμένα, ενώ ο Σπύρος Παπαδόπουλος σε σημεία επιλέγει να κλείσει τον λόγο του σε ένα εσωτερικό μονόλογο σαν μουρμουρητό. Ο Άρης Σερβετάλης κάνει μικρές παρεμβάσεις διατηρώντας την περσόνα του Πότζο, ενώ ο Ορφέας Αυγουστίδης επιχειρεί με επιτυχία να μεταφέρει ένα Λάκυ, που ισορροπεί ανάμεσα σε κούκλα εγγαστρίμυθου και μιας ύπαρξης βαθιά βιασμένης από τα γεγονότα.
Το έργο του Μπέκετ αναφέρεται στα στενότερα μέσα της ανθρώπινης ύπαρξης, σε ένα επαρχιακό δρόμο με ένα δέντρο όπως δηλώνει ο συγγραφέας στην αρχή της πρώτης πράξης. Στο σκηνικό της παράστασης, προστίθεται ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο και βαρέλια, τα οποία εξυπηρετούν την ανάδειξη επιπέδων. Η μεταλλική «πλάτη» δίνει μια ιδέα βάθους στην σκηνή και λειτουργεί στον φωτιστικό σχεδιασμό. Η μουσικές επιλογές στην αρχή της πρώτης και δεύτερης πράξης, έχουν σύγχρονες αναφορές με την εμφάνιση του αγοριού και μιας κοπέλας επίσης με σύγχρονα ρούχα. Αυτός ο αναχρονισμός είναι μια προσθήκη που πιθανώς συνδιαλέγεται με την πραγματικότητα των θεατών. Το αδιόρατο όριο ανάμεσα στην διαρκή επερώτηση «τι κάνουμε», και την πραγμάτωση της.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας, Σκηνικά: Σάκης Μπιρμπίλης-Γιάννης Κακλέας, Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης, Επιμέλεια κίνησης: ‘Αρης Σερβετάλης – Αγγελική Τρομπούκη, Βοηθός Σκηνοθέτη: ‘Αρης Κακλέας, Φωτογραφίες: Κωστής Γκιόκας
Η μετάφραση είναι της ομάδας των συντελεστών της παράστασης
Οργάνωση περιοδείας: Χρόνος-Δράσεις Πολιτισμού, Παραγωγή: ΤΕΧΝΗ ΧΩΡΟΣ
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Σπύρος Παπαδόπουλος, Θανάσης Παπαγεωργίου, Αρης Σερβετάλης, Ορφέας Αυγουστίδης, Αρης Κακλέας, Αγγελική Τρομπούκη
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ |ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ ΒΥΡΩΝΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ| 15-16-17 /7/2020
ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ | 22 /7/2020
ΒΕΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ | 23-24 /7/2020
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΑΠΑΓΟΥ | 28-29-30 /7/2020
ΣΠΑΡΤΗ | 3-8-2020
Ώρα Έναρξης:21:15
Διάρκεια:100 λεπτά
Γενική είσοδος: 17 ευρώ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός
Στο πλαίσιο του νέου θεσμού το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ως εποπτευόμενος φορέας, παρουσιάζει:
Σχόλια χρηστών
Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.