Point Of View

Live streaming - Κριτική

Νάγια Παπαπάνου

Η Μελίνα, σκηνοθέτης και ο Στράτος, τραπεζικός υπάλληλος, έχουν ένα γιο φοιτητή. Ο πατέρας του Στράτου, και πεθερός της Μελίνας, τους βοηθά με το “παιδί”, χαίρει ιδιαίτερου σεβασμού από την Μελίνα, που αδυνατεί να καταλάβει πως ο Στράτος, ο γιος του, μπορεί να είναι τόσο διαμετρικά αντίθετος του πατέρα του. Ο Στράτος, βέβαια, τα βλέπει τα πράγματα αλλιώς ως το παιδί δύο γονιών, που φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν και εξορίστηκαν για τα πολιτικά τους πιστεύω. Στην οικογενειακή αυτή ατμόσφαιρα, προστίθενται ένας δικηγόρος ο Χέλμης, κι ο σύντροφος του, ο συγγραφέας Πολ, και τότε τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς στην εξίσωση προστίθεται η μητέρα του δικηγόρου..

Ο Αντώνης Καραγιάννης σκηνοθετεί το νέο έργο του Λέων Α. Ναρ “Live Streaming”, στην σκηνή του Faust. Η Χρύσα Δαπόντε επιμελείται το σκηνικό: κεντρικό σημείο είναι το μπροστινό τμήμα ενός κόκκινου αυτοκινήτου, υπάρχουν ζαντολάστιχα διάσπαρτα στην σκηνή, και σχοινιά που κρέμονται από ψηλά, σαν να πρόκειται για ένα φανουργείο - συνεργείο σε μια πρώην βιομηχανική ζώνη της Αθήνας. Σε αυτό το σκηνικό, διακρίνουμε τους χαρακτήρες να αλληλεπιδρούν στις σκηνές εντός του σπιτιού αλλά και εκτός, ένα πεδίο αποσυναρμολόγησης , επανασύνδεσης ή επιδιόρθωσης μέρους ή συνόλου σχέσεων και επαφών μετά την σύγκρουση. Και οι παράπλευρες απώλειες, ο διαβάτης που χτυπήθηκε, αλλά και αυτοί που έμειναν εκτός “συνεργείου”, όπως ο γιος του μοιραίου οδηγού, και ο πατέρας του. 

Ο Βασίλης Κανελλόπουλος και η Αλεξάνδρα Τσιάγκα, παίζουν αντίστοιχα τους ρόλους του Στράτου και της Μελίνας, αλλά και του Πολ, και του Χέλμη. Πρακτικά, σε ένα συμβολικό σκηνικό που λειτουργεί εν μέρει ρεαλιστικά μόνο στην σκηνή του δυστυχήματος, παρακολουθούμε τις ερμηνείες των χαρακτήρων σαν πορτραίτα. Οι διάλογοι του ζευγαριού, είναι ατακαριστοί, τεχνηέντως δεν καταλήγουν πουθενά, καθώς το ζητούμενο είναι να “βγουν από πάνω”, είτε η Μελίνα είτε ο Στράτος. Ο “Στράτος” σαν ρόλος έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, μέσα στην απλοϊκότητα ενός εθνικιστή, νταή, ματσό, έρχεται να προσθέσει ο συγγραφέας το παρελθόν της παιδικής ηλικίας και τις ειδικές πολιτικό-κοινωνικές συνθήκες που διαμόρφωσαν την ενηλικίωση, θέση και στάση του Στράτου. Στην αντίστιξη αυτού ο ρόλος της Μελίνας, είναι μια μεσο-αστική χίμαιρα που πραγματώνει αυτά στα οποία θεωρητικά αντιτίθεται, η καλλιτεχνική της φύση, η ευαισθησία της προς τον συνάνθρωπο όπως αυτή εκφράζεται στην έντονη διαφωνία της με τον Σταύρο για τον πρόσφυγα φοιτητή, έρχεται σε πλήρη ρήξη με την εγκατάλειψη στο τροχαίο. 

Ο Γιάννης Ζουγανέλης, μέσω του βίντεο, παρεμβαίνει εμβόλιμα στην διάρκεια της παράστασης στον ρόλο του πατέρα του Στράτου, για αυτόν το ζητούμενο είναι ο εγγονός του: γιατί ως γνωστόν “αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα”, φευ! Η οπτικοακουστική παρέμβαση, είναι μια νύξη στην κυριαρχία των διαδικτυακών μέσων στην σύγχρονη πραγματικότητα, ειδικά μέσα στο σκηνικό τοπίο που εκτυλίσσονται οι σκηνές του έργου, όμως το ζήτημα της απομόνωσης των νέων, ελέω διαδικτύου, υπολείπεται της θεματικής που αναπτύσσουν οι τέσσερις χαρακτήρες αναφορικά με τις διαπροσωπικές σχέσεις και την κακοποιητική στάση / συμπεριφορά. Ο Γιάννης Ζουγανέλης ερμηνεύει ήσυχα, σαν να πρόκειται για ένα προσωπικό ημερολόγιο, με βασική απεύθυνση τον θεατή. Σκηνοθετικά στήνεται ένα ιδιόμορφο “δικαστήριο”, με τους ηθοποιούς να απευθύνονται εν είδει απολογίας στο κοινό, μια πρόταση συνενοχής με τους συλλειτουργούς του θεάτρου. 

Η παράσταση “Live Streaming”, έχει ένα δυνατό κείμενο, το οποίο επιτρέπει στον σκηνοθέτη να αναδείξει τόσο την υποκριτική ικανότητα των ηθοποιών όσο και την θεματική της ενδοοικογενειακής βίας. Οι άξονες της παράστασης μετατοπίζονται ελαφρά προς την υποκριτική ερμηνεία, αφήνοντας κάποια σημεία του έργου, κυρίως τις συνέπειες για το παιδί υποτονισμένες, αν και ο ίδιος ο τίτλος, ο πρόλογος και τραγικός επίλογος αφορούν τους νέους, ανήλικους συνανθρώπους που κατά-βάλλονται από την εγωπάθεια των ενήλικων κηδεμόνων τους. 

Συντελεστές:

Κείμενο: Λέων Α. Ναρ, Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης, Μουσική: Γιώργος Καζαντζής

Σκηνικά / Κοστούμια: Χρύσα Δαπόντε, Βοηθός σκηνογράφου/ Εικαστικός: Δάφνη Αθανασοπούλου

Κατασκευή σκηνικών: Νίκος Σταμπουλής, Σχεδιασμός φώτων / Χορογραφίες: Αντώνης Καραγιάννης,

Γραφιστικά: Λευτέρης Παπασταύρου, Κινηματογράφηση: Θεόδωρος Τζάρτος, Φωτογράφιση: Αντώνης Ζαφειρόπουλος, Επικοινωνία/Προώθηση: Κατερίνα Γρυλλάκη

Παίζουν: Βασίλης Κανελλόπουλος και Αλεξάνδρα Τσιάγκα

Φιλική κινηματογραφική συμμετοχή: Γιάννης Ζουγανέλης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Πρεμιέρα Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

Πληροφορίες:

ΘΕΑΤΡΟ FAUST, ΚΑΛΑΜΙΩΤΟΥ 11 & ΑΘΗΝΑΙΔΟΣ 12, ΤΗΛ.: +30 210 3234095

Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή  στις 20:00

Τιμή εισιτηρίου 15 € - φοιτητικό, ανέργων 13 €.

Διάρκεια : 75’

Trailer


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος