Agenda Theater

Λέσχη Γονεοκτόνων του Ambrose Bierce

Boem Team

«Υπάρχουν τέσσερα είδη ανθρωποκτονιών: κακουργηματικές, συγχωρητέες, δικαιολογημένες και επαινετές» - Ambrose Bierce

Ακατάλληλη για νέους κάτω των 17 ετών. 

Η «Λέσχη Γονεοκτόνων», η αμφιλεγόμενη και καυστική συλλογή διηγημάτων του Ambrose Bierce (1842-1913;) παρουσιάζεται δραματοποιημένη για πρώτη φορά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε συνεργασία με το Σπίτι της Κύπρου, για τρεις μόνο παραστάσεις, σε σκηνοθεσία της Γεωργίας Ανδρέου.

Είναι η πρώτη metal μουσική θεατρική παράσταση στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Οι Okwaho, ζωντανά επί σκηνής, επενδύουν το αλλόκοτα υπέροχο κείμενο με doom sludge metal μουσική σε πρωτότυπη σύνθεση.

Ο “Bitter Bierce” ανεβαίνει στη σκηνή

O πικρός Bierce. Έτσι αποκαλούσαν τον Ambrose Bierce, πρωτοπόρο του horror fiction και του αμερικανικού weird, ο οποίος έμεινε στη λογοτεχνική ιστορία ως ένας από τους πατεράδες του ψυχολογικού θρίλερ. Γράφει ιστορίες βίαιης σάτιρας σε μια πρόζα ξηρή και με μεγάλες δόσεις μαύρου χιούμορ. Το Nothing matters του ταιριάζει γάντι.

Η παράσταση είναι μια σπονδυλωτή ανατομία της βίας. Μια cult, γκροτέσκα, βιτριολική, παρανοϊκή, αλλά στέρεα αλλόκοτη μαύρη αλληγορία για το τι μπορεί να οδηγήσει έναν άνθρωπο στο κακό (και στο ακόμα χειρότερο). Το έργο αποτελείται από τέσσερις ιστορίες, μέσα από τις οποίες οι ήρωες αφηγούνται με ωμότητα, παγερή ειρωνεία, και αυτοκυριαρχία, πώς σκότωσαν γονείς και λοιπούς συγγενείς, κάτω από συνθήκες ιδιαζόντως ειδεχθείς. 

Η Γεωργία Ανδρέου επιδιώκει να ενορχηστρώσει τον κυνισμό. Να βυθιστεί, μαζί με τους αντι-ήρωες στο υποσυνείδητο του καθενός και να ερευνήσει όχι γιατί ο Bierce έγραψε ένα τέτοιο έργο, αλλά με ποιο τρόπο οι άνθρωποι εξακολουθούμε να συνδεόμαστε με αυτό. 

Η «Λέσχη Γονεοκτόνων» είναι μια κραυγή αφύπνισης γιατί αυτό που διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια μας δεν είναι παρά το αποτέλεσμα αυτού που έχει ήδη καλλιεργηθεί, αυτού που η κοινωνία έχει επιτρέψει να δημιουργηθεί.

Οι σκοτεινές μελωδίες και οι οργισμένες νότες των Okwaho φωτίζουν τον ψυχισμό των ηρώων, πλαισιώνουν τη δράση και συμπαρασύρουν τους θεατές σε ένα ασφυκτικό κλοιό.

Η παράσταση αποτελεί το πρώτο μέρος της Τριλογίας για τη Βία και τη Βλακεία.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση | Δραματουργία |Σκηνοθεσία: Γεωργία Ανδρέου

Πρωτότυπη μουσική - ζωντανά στη σκηνή: Okwaho

Εικαστική επιμέλεια | Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος

Επιμέλεια ήχου | Sound design: Χρήστος Παναγούλιας

Επιμέλεια κίνησης: Ζέφη Μπαρτζώκα

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Σίσσυ Πετροπούλου

Σχεδιασμός φωτισμού: Παναγιώτης Λαμπής

Video - Graphic design: Τηλέμαχος Βαρσαμάς

Βοηθοί σκηνοθέτη: Ελίνα Φιλοπούλου, Γιάννης Παπαϊωάννου

Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης): Δημήτρης Μανδρινός, Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος, Σπυρίδων Ξένος, Μαρβίνα Πιτυχούτη

Πληροφορίες

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579

Ημέρες παραστάσεων: 21 & 28/2, 7/3 2019 στο Θέατρο του ΙΜΚ στις 21:00

Διάρκεια παράστασης: 80’ (χωρίς διάλειμμα)

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για νέους κάτω των 17 ετών.

Τιμή εισιτηρίων:

Γενική είσοδος 12€, Μειωμένη τιμή 8€, Ειδική τιμή 5€

Σημεία προπώλησης εισιτηρίων:

• Στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 11:00 - 14:00, καθώς και μία ώρα πριν την προκαθορισμένη ώρα έναρξης της κάθε παράστασης.

• Στο εκδοτήριο εισιτηρίων της Ticketservices, στην οδό Πανεπιστημίου 39, Αθήνα, (Δευτέρα & Παρασκευή 09:00 – 20:00, Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη 09:00 – 21:00, Σάββατο 09:00 – 15:00).

• Στα καταστήματα PUBLIC σε όλη την Ελλάδα (ώρες καταστημάτων).

• Μέσω τηλεφώνου με χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας:

- στο τηλεφωνικό κέντρο του Ιδρύματος 2103418579 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 11.00-14.00)

- στο τηλεφωνικό κέντρο της Ticketservices 210 7234567 (Δευτέρα & Παρασκευή 09:00 – 20:00, Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη 09:00 – 21:00, Σάββατο 09:00 – 15:00

• Μέσω διαδικτύου με χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας στις διευθύνσεις: www.mcf.gr, www.ticketservices.gr, tickets.public.gr


Βιογραφικά Συντελεστών

Γεωργία Ανδρέου

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Σκηνοθεσία | Δραματουργία | Μετάφραση

Σκηνοθέτης, ηθοποιός, αρχαιολόγος. Ζει και δημιουργεί στην Αθήνα, ενώ παράλληλα με το θέατρο δραστηριοποιείται στην Ειδική Αγωγή. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Αρχαιολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων, με μεταπτυχιακό τίτλο στη Διαχείριση Πολιτισμικής Κληρονομιάς. Έχει σπουδάσει υποκριτική στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης «Βεάκη» και είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών, με δραστηριότητα στον χώρο του θεάτρου και της συγγραφής από το 2005. 

Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραγωγές ως συγγραφέας, σκηνοθέτης, βοηθός σκηνοθέτη και ηθοποιός και έχει συνεργαστεί με θεατρικές ομάδες και θέατρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, ενώ ποίησή της έχει μελοποιηθεί και ερμηνευτεί στην Αθήνα και τη Βιέννη (Μυsikverein Brahns-Saal). Πρόσφατες σκηνοθετικές της δουλειές είναι, «Πείνα» του Χαράλαμπου Γιάννου, στο Σπίτι της Κύπρου (θεατρικό αναλόγιο, 2016), «Τρεις Αδελφές» του Άντον Τσέχωφ, στο θέατρο “Τζένη Καρέζη” (2015) και «Η Κασσάνδρα και ο λύκος», της Μαργαρίτας Καραπάνου σε θέατρα στην Ελλάδα (2011 - 2012). Εκτός από τη «Λέσχη Γονεοκτόνων», αυτήν την εποχή βρίσκεται σε διαδικασία μελέτης και προετοιμασίας των επόμενων δύο έργων της τριλογίας για τη Βία και τη Βλακεία, καθώς και του εγχειρήματος «Νέκυια», ενός διαδραστικού, δια-καλλιτεχνικού και διεπιστημονικού εγχειρήματος βασισμένου στην τελετουργία του θανάτου. 

Okwaho

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Μουσική σύνθεση, ζωντανά επί σκηνής

Οι Okwaho («λύκος» στη γλώσσα των Μοϊκανών) δημιουργήθηκαν το 2013 με έδρα την Αθήνα από τον Γιώργο (κιθάρα, φωνή) και τον Μπάμπη (μπάσο) και το σχήμα ολοκληρώθηκε το 2014 με την προσθήκη του Αντρέα (τύμπανα). Ο ήχος τους είναι ένα μείγμα doom, sludge και stoner με κοινωνικοπολιτικό και ενίοτε πιο προσωπικό στίχο. 

Τον Σεπτέμβριο του 2015 ηχογράφησαν το πρώτο τους demo και για τα επόμενα δύο χρόνια επικεντρώθηκαν στις ζωντανές εμφανίσεις. Τον Φεβρουάριο του 2017 μπήκαν ξανά στο στούντιο και μέσα σε 4 μέρες ηχογράφησαν εννέα κομμάτια, εκ των οποίων τα εφτά κατέληξαν και στην πρώτη, full length, αυτοχρηματοδοτούμενη κυκλοφορία τους. Τον Μάρτιο του 2018 έγινε η ψηφιακή κυκλοφορία του δίσκου και το Νοέμβρη βγήκε σε cd σε μια, πρωτότυπη όσο και ακραία, χειροποίητη συσκευασία από… γυαλόχαρτο! Τραχύ πράμα! Κάπου στο ενδιάμεσο, κυκλοφόρησαν το πρώτο τους βίντεο, για το κομμάτι God of Gold. Ταυτόχρονα εμφανίζονται και σε επιλεγμένα live. . Για τις ανάγκες της «Λέσχης Γονεοκτόνων», στο μπάσο ο Βασίλης Παπαβασιλείου.

Βασίλης Μπαρμπαρίγος

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Εικαστική επιμέλεια | Κοστούμια

Γεννήθηκε στον Πειραιά. Είναι τακτικό μέλος της ένωσης Ελλήνων Σκηνογράφων - Ενδυματολόγων και βραβευμένο μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (βραβείο ενδυματολογίας 2010 και 2015 για τις ταινίες «Στρέλλα» και «Xenia» του Πάνου Κούτρα). Είναι πτυχιούχος ενδυματολογίας και μόδας από κολέγια της Αθήνας και του Λονδίνου, παράλληλα έχει κάνει σπουδές ζωγραφικής, μουσικής και αρχιτεκτονικού σχεδίου. Από το 1999  δραστηριοποιείται στον χώρο  της μόδας με δικό του brand name, ενώ παράλληλα σχεδιάζει σκηνικά και κοστούμια σε πολλές θεατρικές και μουσικές παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κυρίως σε πειραματικές σκηνές, όπως και κοστούμια σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους .

Παναγιώτης Λαμπής

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Σχεδιασμός φωτισμού

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Απόφοιτος του τμήματος Χημείας του ΕΚΠΑ Αθηνών, το 2012 ολοκλήρωσε το MA Advanced Theatre Practice του Royal Central School of Speech and Drama. Εργάζεται ως φωτογράφος από το 2003 και τα τελευταία 6 χρόνια ως Σχεδιαστής Φωτισμών στο θέατρο. Μεταξύ άλλων, έχει σχεδιάσει τους φωτισμούς για τις παραστάσεις: «Ο Καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ» (2018), Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, «Ανεμοδαρμένα Ύψη» (2018), Χώρος, σκην. Σίμος Κακάλας //«Αντιγόνη (2018), Μικρή Επίδαυρος / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, «Ο Έλλην Βρυκολαξ» (2017), ΠΙΟΠ, «Ματωμένος Γάμος» (2017), Από Μηχανής Θέατρο, «Insomnia Greca» (2015), Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκην. Κωνσταντίνος Ντέλλας // «Μινέτι»(2017), Θέατρο Δέντρο, Κύπρος σκ. Θανάσης Γεωργίου // «Ζητιάνος» (2017), ΔΗΠΕΘΕ Λαμίας & Θ.Βασιλάκου, «Επιτρέποντες» (2016), ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, «Μόμο» (2015), ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σκην. Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη // «Έντα Γκάμπλερ» (2016), Λιθογραφείον Πάτρα, σκην. Δημήτρης Γεωργαλάς // «Τάβλι» (2015), Ακαδημία Πλάτωνα, σκην. Δημήτρης Λάλος // «Ωραία Ελένη» (2017), Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, «Διδώ & Αινείας» (2014), Θέατρο Βικτώρια, σκην. Παναγιώτης Αδάμ // «Τρείς Αδελφές» (2015), Θέατρο Τ. Καρέζη, σκην. Γεωργία Ανδρέου // «Ριχάρδος Β'» (2013), Βρυρσοδεψείο, σκην. Έλλη Παπακωσταντίνου // «Α.m.» (2018), «Barking Days» (2013), Krama Dance Company.

Μαρβίνα Πιτυχούτη

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Ηθοποιός

Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Αποφοίτησε από το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησε σεμινάρια αρχαίου δράματος (Ζ. Νικολούδη, Α. Ρέτσος, Θ. Τερζόπουλος), υποκριτικής (Ε. Σκότη, Ph. Gaulier), θεατρικού παιχνιδιού (Λ. Κουρετζής), ειδικής αγωγής και έκανε σπουδές χορού και τραγουδιού. 

Πρώτη επαγγελματική θεατρική εμφάνιση το 1997 στις «Βάκχες» του Ν. Παροίκου. Έκτοτε συμμετείχε σε 36 θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων: «Πλούτος, «Μήδεια», «Νεφέλες», «Επτά επί Θήβας», «Βαπτιστικός», «Τρωίλος και Χρυσηίδα» (Χρυσηίδα - Ωραία Ελένη), «Ερωτόκριτος», «Μόνο θετικές σκέψεις» (Δημοσιογράφος), «Τάλως» (Μήδεια), «Ελλαδογραφία», «Σήμα Κινδύνου» (Κυρία του τραίνου), «Οιδίπους επί Κολωνώ» (Αντιγόνη), «Εκτός Εαυτού» (Διευθύντρια), «Εκάβη» (Κορυφαία), «Μπουμπουλίνας 18» (Κίττυ Αρσένη), «Τρεις Αδελφές» (Μάσα), «Δωδώνη: Τόπος Πράξεως Σπουδαίας και Τελείας» (Αντιγόνη) κ.ά. Συμμετείχε στις τηλεοπτικές σειρές: «Οι τρεις Χήρες» (Λέλα), «Τα παιδιά της Νιόβης» (Διαμαντώ), «Οι Μάγισσες της Σμύρνης» (Ισμάρ) του Κ. Κουτσομύτη κ.ά, καθώς και στην ταινία «Κασσιανή» της Κλεώνης Φλέσσα. Εργάστηκε επίσης στη μεταγλώττιση και τη διαφήμιση ως ηθοποιός, σκηνοθέτησε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες. Από το 2009 διδάσκει θεατρική αγωγή, χορό και κινησιολογία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σπυρίδων Ξένος

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Ηθοποιός

Ηθοποιός, έχει υπηρετήσει ποικίλες μορφές θεάτρου (αρχαίο δράμα, κλασικό, μεταμοντέρνο, χοροθέατρο, μελόδραμα, περφόρμανς κ.ά) σε παραστάσεις που έχουν παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αρχαία Θέατρα Άργους – Φιλίππων – Δίον - Αρχαία Ολυμπία, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Γυάλινο Μουσικό Θέατρο κ.ά. και έχει δουλέψει με σκηνοθέτες όπως: Γ. Χουβαρδάς, Α. Ρέτσος, Ν. Παροίκος, Fr. Bonomo, B. Baichev,  S. Simeonov, Χρ. Αποστολάτου, Στ. Πατρώνης, Αγγ. Κασόλα κ.ά. 

Σπούδασε σωματικό θέατρο και κλασικό τραγούδι στο New Bulgarian University (Σόφια, Ανώτατη Σχολή Θεατρικών και Κινηματογραφικών σπουδών) καθώς επίσης Μουσική Τεχνολογία στο Πολιτιστικό Ο.Ε.ΕΚ Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος σε Διεθνή Φεστιβάλ εντός και εκτός της χώρας, έχει συμμετάσχει σε βραβευμένες παραστάσεις, ταινίες μικρού μήκους και έχει λάβει υποτροφίες για την αποπεράτωση θεατρικών έργων στο εξωτερικό. Ενδεικτικά, έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: «Το στοίχημα», σκην. Χρύσας Αποστολάτου, Θέατρο Ραντάρ, «Όρνιθες», σκην. Νίκος Παροίκος, Αρχαία Θέατρα Άργους–Φιλίππους–Δίον–Αρχαία Ολυμπία κ.α, «Άνθρωπος Υπό Χρεοκοπία», σκην. Francesco Bonomo, «Νεφέλες», σκην. Νίκος Παροίκος, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Αρχαία Θέατρα Άργους–Φιλίππους–Δίον–Αρχαία Ολυμπία κ.α, «Ντον Τζοβάνι», σκην. Γιάννης Χουβαρδάς, Ωδείο Ηρώδου Αττικού - Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, «Πλούτος», σκην. Αγγελική Κασόλα - Ομάδα πείρα(γ)μα, Γυάλινο Μουσικό Θέατρο & Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, «Θύμισε μου γιατί ήρθαμε εδώ», σκην. Σταμάτης Πατρώνης, Θέατρο Βαφείο, «Και Έβρασαν Οι Ιπποπόταμοι Στις Γούρνες Τους», σκην. Άγης Εμμανουήλ, Πολυχώρος Κ44 , «Τα Κινούμενα», σκην. Καίτη Μανωλιδάκη, Θέατρο Βαφείο & Θέατρο Φούρνος, «Θρόνος Ατρειδών», σκην. Άρης Ρέτσος, Ωδείο Ηρώδου Αττικού - Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, «I Mantichi», σκηνοθεσία Baiko Baichev - Simeon Simeonov, Theater Sfumato - Σόφια, κ.α.

Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Ηθοποιός

Γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου του 1989 στην Αθήνα, όπου και μεγάλωσε. Είναι απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 2012 αποφοίτησε από το θεατρικό εργαστήρι «Ανδρέας Βουτσινάς» και το 2016 αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή Αθηνών «Γιώργος Θεοδοσιάδης». 

Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: «Αγαμέμνων» σε σκην. Αντώνη Θεοδωρακόπουλου - Άκη Τσονίδη, στο θέατρο «Διόνυσος» της Νέας Ορεστιάδας. Το 2017 συμμετείχε στην παράσταση «Στο Καθρέφτη του Παλλάς» σε σκην. Σταμάτη Φασουλή στο θέατρο «Παλλάς». Το 2018 έλαβε μέρος στις παραστάσεις: «Cabaret» σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη στο θέατρο «Παλλάς»,  «Κάθαρση Τώρα!» του Kee Thuan Chye σε σκηνοθεσία Μαργαρίτας Καλογήρου στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα», «Theatron – The Way it all began» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη στο θέατρο «Δώρας Στράτου» και τέλος στην παράσταση «Ριχάρδος Β’- Ρέκβιεμ για ένα Βασιλιά» σε σκηνοθεσία της Marlene Kaminsky στο θέατρο «Άλφα Ιδέα». Επίσης, έχει εργαστεί ως αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός.

Δημήτρης Μανδρινός

«Λέσχη Γονεοκτόνων»: Ηθοποιός

Γεννήθηκε το 1990 στην Καβάλα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Αρχή» της Νέλλης Καρρά και πτυχιούχος Master Φαρμακευτικής από το King’s College του Λονδίνου. 

Ως ηθοποιός συμμετείχε στις παραστάσεις «Τύμπανο, τρομπέτα και κόκκινα κουφέτα» του Γ. Ξανθούλη σε σκηνοθεσία της Κ. Ανδριανάκη (Αμφιθέατρο Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας 2004), «Οι ομπρέλες του κυρίου Ατσού-Ατσού» σε σκηνοθεσία και κείμενο της Μ. Σταματάκη (Θέατρο Αλίκη 2017), «Βραδιές Αυτοσχεδιασμού» του Β. Μαυρογεωργίου (La Soiree de Votanique 2017), στο Removement Project με την ομάδα της Ν. Ζούκα σε ποιήματα του S. Beckett (Στοά Πραξιτέλους 2017) και στο «Α-πελ-πι-σί-το» σε σκηνοθεσία και κείμενο του Λ. Λαζόπουλου (Θέατρο Αθηνών 2018 & περιοδεία). Το 2002 απέσπασε το δεύτερο βραβείο στον Πανελλήνιο και Παγκύπριο διαγωνισμό πιάνου «Φίλωνας» στο Ωδείο Αθηνών.

Credits:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Φωτογράφιση: Ηλίας Τσάντος

Επεξεργασία φωτο: Τηλέμαχος Βαρσαμάς

VIDEO 

Video-graphic design: Τηλέμαχος Βαρσαμάς

Μουσική: Okwaho

Sound design: Χρήστος Παναγούλιας


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος