Point Of View
Εκπαιδεύοντας τον ηθοποιό
Boem TeamΔιεθνές Συνέδριο στην Αθήνα. Προς τις σύγχρονες τεχνικές, πρακτικές και μεθοδολογίες. 17-26 Ιουλίου 2019, στο Θέατρο
Η μεταδιδακτορική ερευνήτρια Δρ Κική Σελιώνη, το Royal Central School of Speech and Drama, το Labanarium και το MCF οργανώνουν το συνέδριο με τίτλο « The Makings of the Actor».
Στόχος του συνεδρίου είναι η δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας διαλόγου που αφορά στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των απαιτούμενων γνώσεων για την εκπαίδευση του σύγχρονου ηθοποιού. Το συνέδριο αποτελεί μέρος πιλοτικού προγράμματος και στοχεύει στην ίδρυση Διεθνούς Πρακτικού Κέντρου για την Εκπαίδευση του Ηθοποιού που θα ξεκινήσει την λειτουργία του από το επόμενο έτος (2020) στην Αθήνα.
Το συνέδριο λαμβάνει ως σημείο εκκίνησης το ζήτημα που θέτει ο Duncan Ross και αφορά στην ανάγκη για μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση των ηθοποιών.
Ο Duncan Ross (1968), βρετανός ηθοποιός και ένας από τους πιο γνωστούς καθηγητές υποκριτικής διεθνώς, στην διάλεξή του με τίτλο «Προς μια οργανική προσέγγιση στην πρακτική εκπαίδευση των ηθοποιών - Μια κριτική του συστήματος Stanislavski», επισημαίνει ότι οι γνωστές μέθοδοι υποκριτής προσεγγίζουν μόνο την κατασκευαστή του ρόλου και την ανάλυση του κειμένου. Το σημαντικότερο θέμα για την πρακτική εκπαίδευση των ηθοποιών, κατά γενική ομολογία της ομάδας σε αυτή τη διάσκεψη, φαίνεται ότι είναι το πώς μπορούν οι σωματικές δεξιότητες να συνδεθούν με την φαντασία και την εφευρετικότητα του ηθοποιού και την ανάλυση του κειμένου.
Στο συνέδριο θα τεθούν οι παρακάτω προβληματισμοί:
•Τί συνιστά υψηλών προδιαγραφών ερμηνεία;
•Ποιος είναι ο ρόλος του «ταλέντου» στην εκπαίδευση του ηθοποιού
•Πώς εκπαιδεύεται ο ηθοποιός έτσι ώστε να αναπτύξει τις δεξιότητες του για να ερμηνεύσει τους ρόλους
•Πώς εκπαιδεύονται και διδάσκονται οι δάσκαλοι της υποκριτικής τέχνης
ΚΥΡΙΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
•Pr. Sergei Tcherkasski, Διευθυντής του Στούντιο υποκριτικής του Ινστιτούτου Παραστατικών Τεχνών της Ρωσίας. Θα δώσει διάλεξη με τίτλο 100 χρόνια του συστήματος Stanislavsky και της Σύγχρονης Εκπαίδευσης του Ηθοποιού. Θα διδάξει επίσης εργαστήριο διάρκειας μιας εβδομάδας για το σύστημα Stanislavsky.
•Andy Lavender, Καθηγητής του Θεάτρου και της Επιτέλεσης στο Πανεπιστήμιο του Warwick και κοσμήτορας της Σχολής του Θεάτρου, των Παραστατικών Τεχνών και των Πολιτισμικών Σπουδών.
•Dr. Tom Cornford, Aκαδημαϊκός, σκηνοθέτης και δραματουργός. Είναι επίκουρος καθηγητής στο Royal Central School of Speech and Drama και διδάσκει στο προπτυχιακό τμήμα σπουδών Σύγχρονη Παραστατική Πρακτική και στο μεταπτυχιακό τμήμα σπουδών Κριτική Θεάτρου και Δραματουργία. Η έρευνά του επικεντρώνεται στις σχέσεις ανάμεσα στο θέατρο και στην σύγχρονη πολιτική.
•Sulian Vieira Pacheco, Επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Παραστατικών τεχνών του Πανεπιστημίου της Μπραζίλια. Είναι κάτοχος πτυχίου Θεάτρου/Ερμηνείας στο Πανεπιστήμιο της Μπραζίλια (1995), έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (MA) στο Εφαρμοσμένο Θέατρο (1999) και Διδακτορικό τίτλο σπουδών στις Καλές Τέχνες από το Πανεπιστήμιο της Μπραζίλια (2013).
•Avra Sidiropoulou, Επίκουρη Καθηγήτρια στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
•Dr. Nikos Geladas, Ο Καθηγητής Νίκος Γελαδάς, είναι Κοσμήτορας στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
•Dr. Katia Savrami, Επίκουρη Καθηγήτρια Χορολογίας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών (MA, PhD, Trinity Laban). Eίναι μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του ερευνητικού περιοδικού για το χορό: Research in Dance Education (UK) και συντάκτρια του διεθνούς περιοδικού Choros International Dance Journal που υποστήριζεται απο το Κοινοφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ.Ωνάσης.
•Professor Rob Roznowski, Βραβευμένος ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης, εκπαιδευτικός και θεατρικός συγγραφέας. Είναι Καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν και διευθυντής Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας στο Τμήμα Θεάτρου.
•Ramunė Balevičiūtė, Διευθύντρια του Τμήματος Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης της Λιθουανικής Ακαδημίας Μουσικής και Θεάτρου.
•Juliet Chambers-Coe, Με μεταπτυχιακό τίτλο στις κινησιολογικές σπουδές από το Πανεπιστήμιο του Surrey το 2005 στο Laban Analysis. Διδάσκει το σύστημα Laban στο Drama Studio του Λονδίνου και στο Rose Bruford College. Είναι υποψήφια διδάκτορ στην σχολή του Guildford στο Πανεπιστήμιο του Surrey.
WORKSHOPS
Σάββατο 20 Ιουλίου
10.00-16.00
Morwenna Rowe
Ενσωμάτωση και Δυναμικές, μια ολοκληρωμένη προσέγγιση φωνής και κίνησης της φυσιολογικής εξάσκησης των ηθοποιών.
Για χρόνια έχουμε εκπαιδεύσει ηθοποιούς υποθέτοντας ότι η φωνή και το σώμα πρέπει να εκπαιδευτούν χωριστά. Αυτό έχει οδηγήσει σε αντιφάσεις όσον αφορά στη βασική στάση του σώματος και στη μυϊκή λειτουργία της φωνής και της κίνησης και έχει δημιουργήσει μια τάση στους ηθοποιούς να αισθάνονται ότι είναι καλοί στο ένα και όχι στο άλλο, όταν και τα δύο είναι βασικά στην υποκριτική. Για δύο δεκαετίες, η Morwenna Rowe έχει αναπτύξει ένα σύστημα εκπαίδευσης ηθοποιού που λειτουργεί από μια κύρια προϋπόθεση, ότι και τα δύο ξεκινούν από το σώμα. Και ενώ μπορούν να εξελιχθούν σε διακριτές και συναρπαστικές επιστήμες, το βασικό σημείο εκκίνησης και των δύο κλάδων θα πρέπει να είναι το ίδιο. Αυτό το εργαστήριο θα εξετάσει μερικά από τα δομικά στοιχεία αυτής της προσέγγισης, και θα εστιάσει στη δυναμική της φωνής και την σχέση της με το κείμενο.
Δευτέρα 22 Ιουλίου έως Παρασκευή 26 Ιουλίου
14.00-19.00
Το σύγχρονο σύστημα Stanislavsky στο έργο του Τσέχοφ "Ο γλάρος"
Αυτό το εργαστήριο ασχολείται με τις διαφορετικές φάσεις του Συστήματος Stanislavsky. Ξεκινώντας από την εντατική πρακτική επισκόπηση των διαφορετικών προσεγγίσεων της δουλειάς ενός ηθοποιού για τον εαυτό του, κινείται προς την κατεύθυνση της σκηνής. Οι τεχνικές της πρόβας (τεχνική Etude, Μέθοδος Σωματικών Ενεργειών, Ανάλυση Δράσης) διδάσκονται και εφαρμόζονται. Μια εξέταση της ερμηνείας του Treplev (ήρωας στον Γλάρο) αποκαλύπτει πώς η Ανάλυση Δράσης (Action analysis) μπορεί να εφαρμοστεί όχι μόνο στο ψυχολογικό δράμα αλλά και στα μη ρεαλιστικά έργα (πχ. συμβολικό δράμα).
Αναλυτικό Πρόγραμμα στο www.mcf.gr.
Κόστος Πρώτου Εργαστηρίου (20/07):
Συμμετέχοντες: €100 Φοιτητές και Άνεργοι: €70
Θεατές: €50 Φοιτητές και Άνεργοι: €30
Για πληροφορίες και κρατήσεις παρακαλούμε στείλτε την αίτησή σας και σύντομο βιογραφικό στη διεύθυνση: kiki.selioni@cssd.ac.uk
Κόστος Δεύτερου Εργαστηρίου (22-26/07):
Συμμετέχοντες: €400 Φοιτητές και Άνεργοι: €300
Θεατές: €200 Φοιτητές και Άνεργοι: €100
Για πληροφορίες και κρατήσεις παρακαλούμε στείλτε την αίτησή σας και σύντομο βιογραφικό στη διεύθυνση: kiki.selioni@cssd.ac.uk
Κόστος Παρακολoύθησης Συνεδρίου (17-26/07):
Παρακολούθηση ολόκληρου Συνεδρίου: €200 Φοιτητές και Άνεργοι: €100
Άνα ημέρα: Opening €80 Φοιτητές και Άνεργοι: €40
Υπόλοιπες ημέρες €50 Φοιτητές και Άνεργοι: €25
Διεθνές Συνέδριο Αθήνα
Εκπαιδεύοντας τον ηθοποιό
Προς τις σύγχρονες τεχνικές, πρακτικές και μεθοδολογίες
17-26 Ιουλίου 2019
Στο Θέατρο
Πληροφορίες:
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579
Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart
Οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις 08:00-22:00. Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€ για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης. Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται με 2,5€ για χρήση του parking από τις 10:00 έως 01:00. Από τις 01:01πμ θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε επιπλέον ώρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Amantes Amentes @ Boem Radio
Την Παρασκευή 28/06/2019 στις 17:00, οι Amantes Amentes στα μικρόφωνα του Boem Radio και στην Μικαέλα Δαρμάνη
Σχόλια χρηστών
Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.