Agenda Theater

2η Πλατφόρμα Έκφρασης Σύγχρονου Χορού

Boem Team

Μετά την πολύ επιτυχημένη 1η Πλατφόρμα Έκφρασης, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2016, όπου συμμετείχαν 21 ομάδες και πάνω από 50 χορευτές, το Θέατρο ΠΚ διοργανώνει την 2η Πλατφόρμα Έκφρασης Σύγχρονου Χορού προσκαλώντας όλους τους νέους καλλιτέχνες, που θέλουν να παρουσιάσουν στο κοινό τα έργα τους.

Το Θέατρο ΠΚ, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανοίγει τις πόρτες του σε νέους δημιουργούς, δίνοντάς τους βήμα να προάγουν την τέχνη του χορού.

Για δύο ολόκληρες εβδομάδες με διευρυμένες δραστηριότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν από ολιγόλεπτες performances, ολοκληρωμένες παραστάσεις σύγχρονου χορού καθώς και σεμιναριακά μαθήματα από τις ομάδες.

Η Πλατφόρμα ανοίγει τις πόρτες της την Δευτέρα 3 Ιουλίου και ολοκληρώνεται την Κυριακή 16 Ιουλίου.


Πρόγραμμα παρουσιάσεων:

Παρασκευή 7 Ιουλίου, ώρα έναρξης 21.00

Τιμή εισιτηρίου: 5 €

Το κουτί, από την ομάδα Crows

Ένα κουτί, ένα δοχείο για την αποθήκευση αντικειμένων. Μπορεί μέσα του να κρύβει ένα δώρο, μία έκπληξη, αναμνήσεις. Φτιαγμένο από χαρτόνι, από πλαστικό από ξύλο. Απλό ή περίτεχνο. Η χρησιμότητά του πάντα ίδια, η αξία του όμως ποικίλει. 

Η τηλεόραση, γνωστή και ως χαζοκούτι, μας αποξενώνει από τους γύρω μας, μας προσφέρει έναν καταιγισμό από άχρηστες πληροφορίες παρόλο που δημιουργήθηκε για να μας φέρνει πιο κοντά. Το κουτί της Πανδώρας, περιέχει μέσα του όλα τα δεινά του κόσμου τα οποία ξεχύθηκαν από μέσα του μόλις ανοίχτηκε, το μόνο που έμεινε στον πάτο του ήταν η ελπίδα. Η ελπίδα που ζωντανεύει μέσα στα όνειρά μας. 

Συμμετέχουν: η ηθοποιός Ιωάννα Μητσιάλη, Σοφία Αλμπάνη, Σοφία Καπερνάρου, Εύα Λεκάκου, Χριστιάννα Μακρή, Μαίρη Μάτσακα, Παναγιώτα Πανουργιά, Μάρθα Ποντίκη, Τένια Σάββα

Σάββατο 8 Ιουλίου, ώρα έναρξης 21.00

Τιμή εισιτηρίου: 7 €

Crush (*work in progress) 

Η ιδέα ονομάζεται CRUSH, που σημαίνει Σύνθλιψη. Μέσα από αυτήν την ιδέα διερευνάται αυτό που συμβαίνει στον άνθρωπο μέσα στο αστικό περιβάλλον, πως παραμορφώνεται, πως αποξενώνεται, πως εν τέλει συνθλίβεται και συνθλίβει αυτά που υπάρχουν γύρωω του. Μέσα στην παραγματικότητα της σύνθλιψης ενυπάρχει η επιθυμία για απελευθέρωση, και αυτές οι δυο καταστάσεις αντιπαλεύονται, χωρίς να γνωρίζουμε ποια από τις δυο θα επικρατήσει, ή αν αιωνίως βρισκόμαστε σε αυτήν την αντιπαράθεση του πραγματικού και του ιδανικού. Για να αποδοθέι το αστικό/βιομηχανικό τοπίο χρησιμοποιούνται σκηνογραφικά στοιχεία (body painting, πίνακας ζωγραφικής, video projection). Τρεις περφόρμερ, η καθεμία στον δικό της τόπο, με το δικό της σκηνογραφικό στοιχείο, εναλλάσουν αυτές τις δυο παράλληλες αφηγήσεις. Αυτή του πραγματικού κόσμου και αυτή του επιθυμητού.

Ιδέα - Χορογραφία: Βίκυ Αγγελίδου

Ερμηνεία: Δέσποινα Κιουμουρτζίδη, Ειρήνη Θανασούλη, Βίκυ Αγγελίδου

*Η Ειρήνη Θανασούλη δεν θα λάβει μέρος στην Πλατφόρμα λόγω προβλήματος υγείας

Σκηνογραφία: Σόνια Κεχαγιά

Ζωγραφική εκτέλεση: Σόνια Κεχαγιά, Dean Μαυρίδης

Μουσική: Kolida Babo Duet (Σωκράτης Βότσκος, Πάνος Τ.), Join the Moog (Album: Kolida Babo)

Μουσική Επεξεργασία:  Σωκράτης Βότσκος

Video Projection: Δημήτρης Μανουσιάκης

Φωτογραφία: Κωστής Αργυριάδης

Gesto Nobile

"ΚΙΝΗΣΗ ΕΥΓΕΝΗΣ" μεσα απο τις αλεπάλληλες φευγαλέες εικόνες συνύπαρξης και αναπόφευκτης έλξης...

Χορογραφία: Ζέφη Μπαρτζώκα

Ερμηνεία: Έλλη Τσιτσιπά, Γιώργος Βρατσάλης

∞ Άπειρο

Ο έρωτας ως θέμα είναι πηγή έμπνευσης και βασικό συστατικό της ζωής. Στο έργο βλέπουμε την ηρωίδα να εξαρτάται απο φοβίες και σκέψεις που τη μπλοκάρουν από το να ερωτευτεί και να χαρεί τη ζωή, με αποτέλεσμα το σώμα της αντιδρά…. Ο έρωτας είναι αναγκαίος αλλά εμπεριέχει το ρίσκο να ξαναπληγωθεί. Η πάλη ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα είναι σφοδρή.

Η ηρωίδα μας θα συνεχίσει να φοβάται τον έρωτα ή θα επαναστατήσει έναντι της λογικής;

Χορογραφία-ερμηνεία:Ζωή Παπαδοπούλου

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Δημήτρης ΤσούκαςPhd

Καρυάτιδες, από την ομάδα Carmina

"Μπροστὰ στὶς Καρυάτιδες, τὶς μαρμαρένιες κόρες,

σταθήκαμε θαυμάζοντας κι οἱ δυό μας ὧρες κι ὦρες.

Ἀκίνητα τὰ μάτια σου ἔδειχναν κάποια λύπη

γιὰ κείνη ποὺ μᾶς ἔκλεψαν κι ἀπὸ τὶς ἄλλες λείπει,

στὴ ξενιτιά, στὴν σκοτεινιά, στὰ πέρατα τοῦ κόσμου.

Μὰ ἐγὼ τὶς ἔβρισκα σωστές, ὅλες σωστὲς ἐμπρός μου

κι ἔλεγα πὼς θὰ γύρισε κι ἐκείνη ἀπὸ τὰ ξένα

γιατὶ μετροῦσα, ἀγάπη μου, μαζὶ μ᾿ αὐτὲς καὶ σένα."

Ιωάννης Πολέμης

Χορογραφία: Χρυσούλα Τσίπα

Ερμηνεία: Κορίνα Κόκκαλη, Πηνελόπη Σαρηγιάννη, Χρυσούλα Τσίπα

F=q*E, από την ομάδα αήρ

Εισέρχομαι στο πεδίο μου.Το πεδίο μου=ο χώρος μου.

Συμμετρικός και ίσος προς όλους όσους είναι σαν εμένα. Κάτι κρύβει.

Μία πηγή από την οποία πηγάζει η ενέργειά μου(Ε).Την αναζητώ,μα είναι κρυφή.Όπου και αν πάω αυτή μένει ίδια.’Αλλοτε με ελκύει και άλλοτε με απωθεί με μια ανεξήγητη δύναμη(F).Μια δύναμη όμοια με εκείνη που ελκύει και απωθεί δύο μαγνήτες.

Το F=q*E είναι ένα 15 λεπτο κομμάτι σύγχρονου χορού,όπου το πάτωμα μετατρέπεται σε ηλεκτρικό πεδίο,του οποίου την πηγή αναζητούν οι χορευτές ως μαγνήτες (q ).Έλκονται και απωθούνται από αυτή,αλλα και μεταξύ τους,καθώς ένα ερώτημα προκύπτει…

Ποιος είναι δυνατότερος; Η πηγή η μήπως ο μαγνήτης;

Σύλληψη/Χορογραφία/Ερμηνεία: Μαρία Βάθη,Κατερίνα Κληροδέτη (ομάδα αήρ)

Κοστούμια: ομάδα αήρ

Μουσική: Om-Sinai-advaitic songs

Renaissance

Αναγέννηση ...είναι το προσωπικό ταξίδι που επιλέγει ο καθένας από εμάς. Η ροή της ζωής μέσα από μια χορογραφία.

Σκοτάδι..Ρυθμός..Κίνηση..Χορός..Ζωή..Φώς..Αναγέννηση!

Χορογραφία / Ερμηνεία: Παυλίνα Τσιάτσιου

Το σύμπλεγμα της Μέδουσας

Όποιος αντίκριζε καταπρόσωπο τη μυθολογική Μέδουσα γινόταν άγαλμα, έτσι και το ζώο (ή άνθρωπος), όταν βιώσει μια αναπάντεχη και συντριπτική εμπειρία, «παγώνει».Αυτό συμβαίνει όταν θεωρήσουμε πως από ένα κακό συμβάν δεν μπορούμε να αποδράσουμε. Για να το αντέξουμε, παγώνουμε, δεν νιώθουμε. Χρησιμεύει ως έναν τρόπο επιβίωσης κατά την διάρκεια μιας κακής εμπειρίας.

Ο Peter Levine, γιατρός, βιολόγος και ψυχολόγος, με ειδικότητα στη διαταραχή μετατραυματικού άγχους (ΔΜΤΑ) αποκαλεί αυτήν την κατάσταση το «σύμπλεγμα της Μέδουσας».

Το «σύμπλεγμα της Μέδουσας» ωφελεί συνήθως τους θύτες. Σπάνια τα θύματα.«The andidote to despair is action», έλεγε η Joan Baez. Αυτή είναι και η μόνη σωτηρία, η δράση.

Χορογραφία -Ερμηνεία : Λαμπρινή Γκόλια

Μουσική: Λουκάς Τσολακιάν 

Κυριακή 9 Ιουλίου, ώρα έναρξης 21.00

Τιμή εισιτηρίου: 10 €

Ψύχωσις, από την ομάδα Tempus

Σε μια αποπνικτική ατμόσφαιρα σκέψεων και αναζητήσεων, εννέα άνθρωποι βιώνουν, ταυτόχρονα, τον εγκλεισμό και την τρομακτική αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας.

Σε ένα Δωμάτιο, μεγάλο όσο ο ανθρώπινος νους, “χορεύουν” τα πάθη και τους φόβους τους μέχρι τελικής πτώσεως, ψάχνοντας να βρουν τα όρια της ίδιας τους της ύπαρξης.

Σε μια πορεία κατηφορική, όπου ο σπόρος τη αμφιβολίας και του αδύνατου γιγαντώνεται και κατακλύζει μυαλό και σώμα, ψάχνουμε να βρούμε τον απόλυτο ένοχο. Ποιος μας περιορίζει και στενεύει τα σύνορα του Δωματίου μας; Οι άλλοι ή εμείς οι ίδιοι, εχθροί του εαυτού μας;

Εννέα άνθρωποι, ως καθρέφτης μας, ανοίγουν μια ρωγμή στο χώρο και το χρόνο και συνυπάρχουν μαζί μας, εγκλωβισμένοι από τα δεσμά της εξάρτησης, της επανάληψης, του φόβου και τελικά της μονιμότητας.

Μια αλληγορία για όσα φοβόμαστε να ζήσουμε, για την ελευθερία που δεν μπορούμε να αντέξουμε, για τις πληγές που δεν αφήνουμε να κλείσουν και που σέρνουμε συνέχεια πίσω μας, ως μόνη συντροφιά στο ταξίδι της ζωής, μέχρι να μας γίνουν... Ψύχωση!

Χορογραφίες - σκηνοθετική επιμέλεια: Διονύσης Δημητρακόπουλος 

Σκηνογραφική επιμέλεια: Μαρία Βασιλοπούλου

Μουσική - κείμενα: Νικόλαος Πάσσος (Neπ) 

Κοστούμια:   JJ BROTHERS

Φωτογραφίες – επιμέλεια βίντεο: Κωσταντής Μπαρμπούρης

Ερμηνεία: Αντωνία Αρμαριώτη, Λίλυ Γεωργακοπούλου, Ρεβέκκα Ζουρίδου, Στελίνα Καριώτη, Ελένη Κυριακίδη, Νέλλυ Πανταζοπούλου, Θεοδώρα Συμεωνίδου, Άννα Τσολίσου, Αμαλία Χριστούλα

Παρασκευή 14 Ιουλίου, ώρα έναρξης 21.00

Τιμή εισιτηρίου: 7 €

Έπειτα Εαυτά

Το «ΈπειταΕαυτά» δημιουργήθηκε γύρω από μια παρεξηγημένη μορφή κοινωνικής συμπεριφοράς, την γυναικεία μοναξιά - μοναχικότητα.

Οι συμπεριφορές που αποκλίνουν από τις νόρμες γίνονται σχεδόν πάντα στόχος κοινωνικού αποκλεισμού και σκληρών χαρακτηρισμών, ειδικά όταν αυτές προέρχονται από γυναίκες. Εδώ τα κλισέ για την εικόνα της μοναχικής γυναίκας αποβάλλονται καθώς γίνονται αποδεκτά. Στόχος του έργου είναι να δείξει ότι δεν υπάρχει τίποτα το τρομακτικό ή κατακριτέο στις αποκλίνουσες συμπεριφορές και να αναδείξει την διασκεδαστική πλευρά της γυναικείας μοναχικότητας.

Χορογραφία / Ερμηνεία: Δανάη Πάνου

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Flamboyance

Μουσική επιμέλεια / Επεξεργασία ήχου: Γιώργος Ταμιωλάκης, Βαγγέλης Μπούρος

Μουσική: Forest Swords – Onward

Chains, από την ομάδα Antimatter

Όλοι μας έχουμε 2 πλευρές. Η μία αποτελεί το φωτεινό κομμάτι του εαυτού μας που δείχνουμε εύκολα προς τα έξω, και η δεύτερη εκφράζει ένα πιο κρυφό κομμάτι, πιο σκοτεινό, από το οποίo πηγάζουν τα ελαττώματα μας, οι αδυναμίες μας, οι φόβοι μας… Συνήθως προσπαθούμε να το κρύψουμε, να το απωθήσουμε ή να το αγνοήσουμε. Ο Carl Jung αναφέρει «Κάθε ανθρώπινο ον έχει μια σκιά…». Παρόλο που δεν αναγνωρίζουμε ορισμένα κομμάτια του εαυτού μας, αυτά ωστόσο είναι εκεί, βρίσκουν τον τρόπο τους να εκφραστούν στη ζωή μας και να επηρεάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητά μας. Μόνο αν μπορέσουμε να τα κοιτάξουμε ευθέως και να τα αντιμετωπίσουμε, να βρούμε τη σύνδεση και την ισορροπία αυτών των δύο πλευρών, θα μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμή της σκιάς μας, αλλά και τη δική μας…

Χορογραφία: Αλμπάνη Σοφία

Ερμηνεία: Μαρία Σελίστα, Αλμπάνη Σοφία

When I found my breath

Ένα έργο για την αποδέσμευση του ανθρώπου από το ασφυκτικό κοινωνικό πλαίσιο που συχνά πνίγει την έκφρασή του και δεσμεύει τις επιλογές του.

Μέσα στο έργο μία γυναίκα μόνη σ΄ ένα δωμάτιο αναμετριέται με το παρόν και το μέλλον της, με μόνα όπλα την πληγωμένη της ανάσα και τη νόησή της, μάχεται βήμα-βήμα, να διαλύσει εντός της το πλήγμα φοβιών και ανασφαλειών που την ορίζουν. Πρέπει να φύγει για να μπορέσει να γίνει ό,τι είναι αληθινά. Μία έκρηξη αναζητά εντός της για να μπορέσει να βρει τη νέα της ανάσα.

Χορογραφία / Ερμηνεία: Χριστίνα Μπήτιου

Peter Pan, από την ομάδα (R)evelators

Ένας κόσμος που κρύβεται μέσα μας και ένας κόσμος που απλώνεται γύρω μας. Η απόλυτη αποδοχή του «φαίνεσθαι» γεννά τη Ψυχική Καταπίεση.

Η Ψυχική Καταπίεση αποτελεί μορφή Ψυχαναγκαστικής Συμπεριφοράς. Η ύπαρξη της ή μη ορίζεται από το πώς ένα άτομο αισθάνεται, ενεργεί, σκέπτεται, αντιλαμβάνεται. Είναι μια μορφή Ψυχικής Ασθένειας, η οποία βαρύνει άμεσα και έμμεσα  το παθών πρόσωπο, με βασικό προσδιορισμό της το γεγονός ότι κινείται από την προσπάθεια του ατόμου να ικανοποιήσει τον περίγυρο του, κάτι που στην εξελισσόμενη μορφή του παρουσιάζεται μέσα από πράξεις  οι οποίες δε συνάδουν με την προσωπικότητα του ατόμου, αλλά γίνονται με μόνο σκοπό την τέρψη  των προσώπων που το περιβάλλουν και με βασική συνέπεια τη διαμόρφωση αλληλοεξαρτώμενων καταστάσεων που οδηγούν το άτομο σε ένα «ανικανοποίητο» αδιέξοδο.

Χορογραφία / Ερμηνεία:  Δημητροπούλου Δανάη, Νικολοπούλου Χριστίνα-Μαρία

3 το πρωί, από την ομάδα Quo Vadis

Το έργο αποτελεί μία έρευνα γύρω από την δυναμική του αριθμού Τρία. Τα κοινωνικά, θρησκευτικά και ψυχολογικά στοιχεία που δημιουργεί και πώς αυτά ενυπάρχουν και παρουσιάζονται μέσα στο κινούμενο σώμα ως αναμνήσεις, νόρμες και στερεότυπα.

Επιπλέον, ερευνάται η εικαστική του εφαρμογή, καθώς διαιρεί τον χώρο στις διαστάσεις του ( μήκος, πλάτος, ύψος) δημιουργώντας την προοπτική, τριγωνικά σχήματα και σχέσεις χώρου μεταξύ των κινούμενων σωμάτων. Διαιρεί επίσης και τον χρόνο (παρόν, παρελθόν, μέλλον) δίνοντας εργαλεία όπως ο κανόνας , η συγχρονισμένη και ασυγχρόνιστη κίνηση και αφήνοντας να φανεί η ψευδαίσθηση της ανάμνησης και πρόβλεψης την ίδια στιγμή.

Το έργο διαδραματίζεται σε μια υποφωτισμένη σκηνή, γεμάτη πούπουλα. Τρεις γυναίκες, παλεύουν στις 3:00 το πρωί με την κούραση, την αυπνία, τα οράματα και τους εφιάλτες τους, αφήνοντας τελικά την αίσθηση ενός κοινού βιώματος μέσα από την ιδιαίτερη διαφορετικότητα της κάθε μίας.

Χορογραφία: Ζαφειρία Τσιρακάκη

Χορεύουν: Δανάη Πάνου, Κατερίνα Αθανασιάδη, Ζαφειρία Τσιρακάκη

Σάββατο 15 Ιουλίου, ώρα έναρξης 21.00

Τιμή εισιτηρίου: 10 €

Προς Φυγείν, από την ομάδα ΚάμΑς

3 ιστορίες...3 πρόσφυγες...3 άνθρωποι... με έναν κοινό σκοπό, την επιβίωση σε μία ξένη πατρίδα, την προσπάθειά τους να ριζώσουν τη ψυχή τους σε έναν νέο τόπο και να ξεπεράσουν την Προς Φυγείν... γιατί η πατρίδα είναι εκεί που ριζώνει η ψυχή... ή μήπως όχι?

Χορογραφία: Καλαφάτη Αφροδίτη

Ερμηνεία: Βάσια Δεμίρη, Αφροδίτη Καλαφάτη, Μαριαλένα Μπόνη, Άννα Ουζουνίδου

Κυριακή 16 Ιουλίου, ώρα έναρξης 21.00

Τιμή εισιτηρίου: 7 €

Desactive Isolement

Ο όρος αρχέτυπο σημαίνει αρχικός τύπος δηλαδή χρησιμεύει ως υπόδειγμα, πρότυπο, μοντέλο. Τα αρχέτυπα μας καθοδηγούν σε ορισμένες συμπεριφορές όντας αντιπρόσωποι.  Το αρχέτυπο είναι κάτι που βιώνεται με τις εικόνες τις ιδέες τις εμπειρίες με αρχετυπική δομή και παραγωγό τον μη συνειδητό νου. Αλλά η βασική και γενική δομή των περιεχομένων μέσα μας αρχετύπων είναι παγκόσμια και προϋπάρχει. Η προϋπάρχουσα δομή είναι αδύνατο να παρασταθεί και να λειτουργήσει ως ρυθμιστής εκείνου του υλικού που αναπαριστάται. Έτσι λοιπόν το αρχέτυπο ως εμπειρικό φαινόμενο καθορίζεται από το που το ποτέ και τις προσωπικές συνθήκες. Από την άλλη όμως είναι από μόνο του ένα ιδεατό γενικό δομικό σχέδιο που προϋπάρχει, ανεξάρτητο από τις συνθήκες αποτελώντας ουσιαστικό υλικό της ψυχής και του σώματος.

Το έργο εξερευνά τα αρχέτυπα και την ύπαρξη του σε ένα σώμα. Αρχετυπικές εικόνες προϋπάρχουν σε ένα σώμα , καθορίζουν τον τρόπο σκέψης μας ακόμα και τον τρόπο ανάπτυξης μας. Μέσα από το έργο το σώμα προσπαθεί να τις ανακαλύψει και να τις αναπλάσει , μια δημιουργική διαδικασία τόσο προσωπική όσο και συλλογική. Ένα κοινό πλέγμα σκέψης με πολύ προσωπικές διαφορετικές εικόνες. Ένα μεμονωμένο περιστατικό που ο καθένας μπορεί να το αντιληφθεί όπως θέλει με ένα όμως κοινό ασυνείδητο παρανομαστή.

Χορογραφία / Ερμηνεία: Νίκος Ράπτης

Let Go, από την ομάδα The Muses

Είναι φορές στην ζωή που δένεσαι με διάφορα έμψυχα ή και άψυχα πράγματα.. Ένας άνθρωπος, ένας τόπος, ένα αντικείμενο ή ακόμα και μια κατάσταση... Στην αρχή σου δίνουν ευτυχία και ευδαιμονία. Με την πάροδο του χρόνου όμως μερικές φορές κάτι μετακινείται κατι αλλάζει αρχίζει και γίνεται ασφυκτικό.. Ερωτήματα γεννιούνται, μήπως είναι καλύτερα να φύγεις, να το αφήσεις ή μήπως είναι απλά Είναι η ανάγκη του ανθρώπου να δραπετεύει, η ανάγκη να νιώθει ζωντανός. Είναι όμως έτσι; Πόσο εύκολη μπορεί να είναι μια τέτοια απόφαση; Αφήνεις μια σιγουριά, ένα κομμάτι της ζωής σου γεμάτο συναισθήματα κ αναμνήσεις, ρισκάρεις ; Ή μένεις εγκλωβισμένη σε μια συνήθεια, στην ζώνη άνεσης σου;

Χορογραφία / Ερμηνεία: Αινίτη Ράνια

33 revolutions per minute, από την ομάδα A(r)CT

Ένα δωμάτιο άδειο. Γεμίζει ξαφνικά με τους ήχους του ραδιοφώνου ή ενός πικ απ. Μουσική. Τραγούδια άγνωστα και γνωστά κάνουν το δωμάτιο να στροβυλίζει. 33 στροφές το λεπτό. Αρκετές για να  χρωματίσουν με νότες τους άχρωμους τοίχους, μέσα στους οποίους κινούνται ασταμάτητα δύο άνθρωποι. Δύο σκιές με πολλαπλά πρόσωπα και πολλαπλές ιστορίες. Κάθε μια τους και μια ζωή κινούμενη από τα νήματα της μουσικής.

Σύλληψη και εκτέλεση: Alex Gotch, Ελένη Παπαϊωάννου

Fall, από την ομάδα On Move

Κείμενο:  Η "ομάδα" είναι δύναμη! Συνήθως πιστεύουμε ότι όσο πιο πολλά ατομα είμαστε και όταν υπάρχει ομαδικότητα πάντα θα έχουμε επιτυχίες, πάντα θα είμαστε δυνατοί και παντα θα πηγαίνουμε "μπροστά". Αυτό όμως δεν σημαίνει οτι δεν θα υπάρξουν συγκρούσεις μεταξύ των μελών, αδυναμίες και "πτώσεις". Και ίσως τελικά αυτές οι "πτώσεις", οι δυσκολίες και τα πισωγυρισματα να είναι αυτά που θα μας κανουν να μπορέσουμε να συνεχίσουμε ακόμα πιο δυνατοί ... Τί είδους όμως σχέσεις μπορούν να δημιουργηθούν μέσα σε μια "ομάδα"...;

Χορογραφία: Χριστίνα Καλιακάτσου

Ερμηνεία: Αντωνία Μελιγκώνη, Μυρτώ Τασιούλα, Φαίδρα Νταϊόγλου, Δαμιανός Μέτσο, Νατάσσα Αργυροπούλου

Μ.Αν..

«ΜΑ, αυτά που δεν τολμήσαμε, αυτά που δεν δώσαμε, αυτά που δεν κάναμε, δεν έφυγαν ποτέ. ΜΑ πώς να φύγουν... Υπάρχουν εδώ γιατί έγιναν πληγές στο σώμα, στο μυαλό και όσο και ΝΑ τα αγνοούμε εμφανίζονται. Τί θα είχε γίνει ΑΝ ήμασταν αλλιώς; ΑΝ τόσες χιλιάδες ΑΝ είχαν γίνει πράξη; ΝΑ μάθεις το ΑΝ να το κάνεις ΝΑ πριν να είναι πολύ αργά... »

Το Μ.Αν.. είναι μια χορογραφία με στοιχεία performance που προκύπτει από την έννοια της ανατροπής. Στην ζωή, σε μια στιγμή μπορούν όλα να ανατραπούν. Όσα χτίζουμε, όσα επενδύουμε, όσα νιώθουμε και όσα αγαπάμε μπορούν να χαθούν. Η ευτυχία, το λευκό χρώμα στην καθημερινότητα μας, φαντάζει προσωρινό. Στην αναζήτησή της αναγνωρίζουμε ανεξερεύνητες πτυχές του εαυτού μας, πτυχές που μας αποκαλύπτει εκείνο το άλλο κομμάτι που μπαίνει στην ζωή μας και από τόσο δικό μας γίνεται ξένο. Το κομμάτι που τόσο διστακτικά καλωσόρισες στην ψυχή σου και κάλυψε τα κενά σου με όνειρα, επιθυμίες, προσδοκίες. Και μετά έφυγε αφήνοντας σε πιο ευάλωτο από ποτέ, ολότελα άδειο. Ένας χορευτής αναζητά τα βαθύτερα νοήματα στην ψυχή του αλληλεπιδρώντας και χρησιμοποιώντας ένα λευκό ύφασμα που συμβολίζει τις αλλαγές που προκύπτουν στα στάδια της ζωής.

Χορογραφία / Ερμηνεία: Μαρτίνα Κώστα

Μ&Μ

Η χορογραφία αποτελεί μία συνεργατική δουλειά. Κεντρικό θέμα είναι η Μοίρα. Είναι άραγε εύκολο να δεχτείς τον αναπόδραστο ετεροκαθορισμό σου από την ίσχυρή δύναμή της; Συνειδητοποιείς τον εγκλωβισμό σου στις προσταγές του πεπρωμένου ή επιλέγεις να ζεις σε μια αδιάσειστη ψευδαίσθηση ελευθερίας; Αυτή η ελευθερία είναι μια αυταπάτη. Δε θα ποθήσεις ποτέ αυτό που πράγματι πιστεύεις ότι δεν μπορείς να αποκτήσεις. Το νήμα ολόκληρης της ζωής σου σε τυλίγει και σε ορίζει. Σε υποδουλώνει σε ένα στείρο και σκληρό συμβιβασμό. Μέχρι τη στιγμή της πολυπόθητης απελευθέρωσης. Τότε ο “δυνάστης” σου βρίσκεται έρμαιο στα χέρια σου και μπορείς να τον κάψεις στη φωτιά της ψυχής σου.

Χορογραφία / Ερμηνεία: Γαρέφη Μαρία, Συμεωνίδου Μαργαρίτα


Πρόγραμμα σεμιναρίων

Τρίτη 4 Ιουλίου 19.00-22.00

Σεμινάριο Movement Research & Performance Frame “Synthesis” από την Βίκυ Αγγελίδου και την Δέσποινα Κιουμουρτζίδη

Το σεμινάριο περιλαμβάνει 2 ενότητες, οι οποίες συμπληρώνουν η μια την άλλη. Η πρώτη ενότητα είναι το Movement Research (MR), η οποία περιλαμβάνει την εξερεύνηση των δυνατοτήτων, των ποιοτήτων και των λειτουργιών του ανθρώπινου σώματος. Ερευνούμε τις δυναμικές, την ροή της ενέργειας, τον χρόνο και τις διάφορες ταχύτητες, της φόρμα και το λεξιλόγιο του σώματος. Αυτή η διαδικασία συμβαίνει χωρίς παύσεις, από την αρχή έως το τέλος, με στόχο να εμβαθύνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο στις πιο παράλογες κι ανεξερεύνητες κινητικές μας δυνατότητες. Η ενότητα εξελίσσεται μέσα από ιδεοκινητικές οδηγίες που στοχεύουν στο να δημιουργήσουν μια αίσθηση αέναου ταξιδιού μέσα στη φαντασία. Η δεύτερη ενότητα, το Performance Frame (PF), περιλαμβάνει οδηγίες σύνθεσης σε σύνδεση με διάφορα είδη τέχνης, όπως οι προσωπικές μας ιστορίες, η ποίηση και η ζωγραφική. Ο στόχος είναι να ενεργοποιήσουμε τον έλλογο νου, ο οποίος μέσα από την έμπνευση από άλλες τέχνες, την παρατήρηση και τον πειραματισμό, μπορεί να αναπαράξει και να συνθέσει την κίνηση, χωρίς ωστόσο να ελαχιστοποιήσει τη δύναμη του παραλόγου.

Κόστος συμμετοχής: 15 €

Τετάρτη 5 Ιουλίου 19.30-21.30

Σεμινάριο Σύγχρονου χορού με την Νάστα Κοντοπίδη

Μέσα από το σεμινάριο και την ιδιαίτερη κινησιολογία της η Νάστα επιθυμεί να θέσει σε λειτουργία τόσο το σώμα όσο και το μυαλό των σπουδαστών μέσω μιας σειράς ασκήσεων που βοηθούν στην ευελιξία του σώματος. Στόχος της, ο προβληματισμός προς την εξέλιξη και την βελτίωση της ποιότητας της κίνησης. Μέσα από διαφορετικούς χορευτικούς συνδυασμούς καθώς και μέσα από ένα οδηγημένο αλλά παράλληλα αυτοσχεδιαστικό κομμάτι οι σπουδαστές θα κληθούν να αφεθούν και να αναπτύξουν ελεύθερη αίσθηση στις προκλήσεις της ταχύτητας και του βάρους.

Κόστος συμμετοχής: 18 €

Πέμπτη 6 Ιουλίου 19.00-22.00

Σεμινάριο σύγχρονου χορού από την ομάδα αήρ (Μαρία Βάθη – Κατερίνα Κληροδέτη) 

Το σεμινάριο ξεκινά από μία κυκλική εστία γνωριμίας. Τα σώματα βρίσκουν  τη θέση τους  στον χώρο, γνωρίζονται μεταξύ τους, προθερμαίνονται και είναι έτοιμα και ασφαλή να δεχθούν τη σωματική επαφή. Έχοντας ως αφετηρία τη γη, αναδυόμαστε σε υψηλότερα επίπεδα καθώς μπλεκόμαστε, απομακρυνόμαστε και πάλι από την αρχή με κοινό παλμό.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να γνωρίσουμε νέα σώματα, μέσω της ατομικότητας αλλά και της ομαδικότητας, να μοιραστούμε τα εργαλεία μας σαν ομάδα (βλεμματική επαφή, κοινή ενέργεια, ανάσες, μίμηση, παιχνίδι υπεροχής, αυθόρμητες αντιδράσεις, ερώτηση-απάντηση), βασισμένα πάντα στην τεχνική release,με στόχο την επεξεργασία των ιδεών που θα προκύψουν. Η ομάδα αήρ μέσω  προσωπικής έρευνας και  του σεμιναρίου αυτού, θέτει ως προβληματισμό, το πώς δύο σώματα μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την κινησιολογική αλληλουχία, που δεν βασίζεται σε μια άρτια τεχνική αλλά στην ενέργεια που απελευθερώνεται μηδενίζοντας κάθε ενδοιασμό για αλληλεπίδραση.

Το σεμινάριο είναι ανοιχτό σε όλα τα επίπεδα ,χρώματα, πεποιθήσεις με απαραίτητη προϋπόθεση την διάθεση για εξερεύνηση μέσα από τον χορό!

Κόστος συμμετοχής: 15 €

Κυριακή 9 Ιουλίου 14.00-16.00

Σεμινάριο σύγχρονου χορού από την Λαμπρινή Γκόλια

Στόχος του σεμιναρίου είναι το σώμα και οι "εκτάσεις" που διαθέτει. Πως τις χρησιμοποιώ και πως διευκολύνω -υπολογίζοντας τις ιδιαιτερότητες του κάθε σώματος - την κίνηση και τις δυναμικές της ώστε να αναδειχθούν. Στο σεμινάριο δίνεται επίσης έμφαση στην ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος, στην αντοχή και στις ποιότητες που το κάθε σώμα καλείται να εξυπηρετήσει...

Κόστος συμμετοχής: 15 €

Δευτέρα 10 Ιουλίου 19.00-22.00

Σεμινάριο contact & partnering από την ομάδα Quo Vadis (Ζαφειρία Τσιρακάκη, Δανάη Πάνου, Κατερίνα Αθανασιάδη)

Στο σεμινάριο θα μελετήσουμε κινησιολογικά και χωροταξικά εργαλεία, που χρησιμοποιήσαμε στην σύνθεση του κομματιού “3το πρωί/3in the morning” με απώτερο σκοπό να βρούμε τους δικούς μας ιδιαίτερους κανόνες και ρυθμούς. Πρόκειται για ένα ιδιόμορφο σεμινάριο partnering καθώς στόχος είναι η κινητική εξοικείωση μεταξύ τριών σωμάτων αντί του κλασικού ζευγαριού! Θα ξεκινήσουμε την έρευνα μέσα από την χρήση του βάρους, τόσο στο σώμα μου, όσο και σε σχέση με το σώμα του συγχορευτή μου. Στη συνεχεία θα περάσουμε σε βασικές ασκήσεις και οδηγίες μεταφοράς βάρους στα άλλα σώματα, όπως επίσης σηκώματα και πτώσεις σε συνδυασμό με ροή και ρυθμό.

Μαζί  θα ψάξουμε για την μη ακαδημαϊκή ισορροπία της σύνθεσης και θα γνωρίσουμε την φυσική ροή που αυτή παράγει.

Στο τελευταίο μέρος του σεμιναρίου θα διδαχθεί ένα μικρό κομμάτι από το έργο της ομάδας Quo Vadis , “3το πρωί/3in the morning” που θα παρουσιαστεί στις 14 Ιουλίου στο πλαίσιο της 2ης πλατφόρμας έκφρασης του θεάτρου ΠΚ.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους ήδη έχουν μια καλή επαφή με τον χορό και το σώμα τους και ενδιαφέρονται να εξελίξουν τις ικανότητες τους στο partnering. Είναι ιδανικό για ανθρώπους που ήδη δουλεύουν μαζί, φιλικά ή επαγγελματικά, γιατί προσφέρεται για εις βάθος κατανόηση των άλλων σωμάτων και προσωπικοτήτων.

Επιπλέον, η χρήση των τριών σωμάτων δημιουργεί ένα ισχυρό πεδίο εμπιστοσύνης στα σώματα, αφήνοντας τα ταυτόχρονα να έχουν αντίληψη του σχήματος, της δύναμης και της ενέργειας που δημιουργεί η σχέση τους. 

Κόστος συμμετοχής: 15 €

Τρίτη 11 Ιουλίου 19.00-22.00

Σεμινάριο σκηνικής παρουσίας, σκηνικής σχέσης με αντικείμενο και αυτοσχεδιασμό από την Δανάη Πάνου

Το workshop αυτό θα μοιραστεί σε τεχνικής αυτοσχεδιασμού με και χωρίς αντικείμενο και σκηνικής παρουσίας. Θα εστιάσει στο σώμα και στις διαφορετικές ποιότητες, καταστάσεις και δυνατότητες της έκφρασης. Το σώμα θα αναλυθεί ως ένα εργαλείο στον χώρο με το οποίο μπορούμε να παίξουμε μαζί και ύστερα θα προστεθεί στην εξίσωση το αντικείμενο. Θα μελετήσουμε πως ένα αντικείμενο μπορεί να μας εμπνεύσει και να του εμφυσήσουμε ζωή. Ως αντικείμενα μπορούν ύστερα να μελετηθούν και τα στοιχεία του χορού, τα σκηνικά και τα ρούχα μας. Στο κομμάτι της σκηνικής παρουσίας σκοπός είναι να περάσουμε από μια  αντίληψη ουδετερότητας σε μια κατάσταση διεγερσιμότητας του σώματος, μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις της αντιλήψεις του παρόντος.

Το εργαστήριο είναι ανοικτό σε χορευτές και σε όλους όσους έχουν μια ανάλογη σωματική εμπειρία. Το κέντρο εστίαση του εργαστηρίου είναι η απελευθέρωση από τα αόρατα όρια της έκφρασης που έχουμε μάθει να θέτουμε στους εαυτούς μας ως περφόρμερς και ως άνθρωποι. 

Κόστος συμμετοχής: 15 €

Τετάρτη 12 Ιουλίου 19.00-22.00

Σεμινάριο ελεύθερης κινητικής έκφρασης από την ομάδα (R)evelators (Δημητροπούλου Δανάη, Νικολοπούλου Χριστίνα-Μαρία)

Το σεμινάριο σχετίζεται με το έργο ‘‘Peter Pan’’ το οποίο θα παρουσιαστεί στα πλαίσια της 2ης Πλατφόρμας έκφρασης σύγχρονου χορού στο θέατρο ΠΚ. Σκοπός του σεμιναρίου είναι να δώσει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες,  πειραματιζόμενοι με ένα υλικό (στη προκειμένη περίπτωση σεντόνι-ύφασμα), να αυτό-εκφραστούν, ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα και δομημένα όρια τους, να απελευθερώσουν την κίνηση τους, απωθώντας τις σκέψεις του “φαίνεσθαι” που εγκλωβίζουν την ελεύθερη κινητική έκφραση.

Το σεμινάριο χωρίζεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος, θα γίνουν ασκήσεις προετοιμασίας/προθέρμανσης του σώματος και σταδιακά, κίνησης μέσω συγκεκριμένων συνθηκών. Στο δεύτερο μέρος, αυτοσχεδιάζοντας με το ύφασμα/σεντόνι μέσα από μια κλιμακωτή δράση, ατομικά και έπειτα ομαδικά, θα δοκιμάσουμε τη χρήση του και τις δυνατότητες που μας δίνει, ερμηνεύοντας με το σώμα μας έννοιες όπως, του τυλίγματος-ξετυλίγματος, εγκλωβισμού-απεγκλωβισμού, συρσίματος και κυλισμάτων. Στο τρίτο μέρος, θα δοθεί χρόνος να δουλέψουν σε ζευγάρια με σκοπό να δημιουργήσουν μια δική τους κινητική πράξη με το σεντόνι / ύφασμα, την οποία θα παρουσιάσουν. Το σεμινάριο θα λήξει με μια σύντομη συζήτηση αναστοχασμού.        

Κόστος συμμετοχής: 15 €

Πέμπτη 13 Ιουλίου 19.00-22.00

Σεμινάριο partnerwork και αυτοσχεδιασμού από την ομάδα A(r)CT (Παπαϊωάννου Ελένη, Alex Gotch)

Ο Άλεξ Γκοτς και η Ελένη Παπαϊωάννου θα διδάξουν ένα σεμινάριο βασισμένο στο partnerwork και τον αυτοσχεδιασμό. Αντλώντας στοιχεία από τις προσωπικές τους πρακτικές που είναι επηρεασμένες από τις τεχνικές του Playfight, Flying low και Passing through, θα εξερευνηθούν έννοιες όπως η ειλικρινής κίνηση, η σωματοποίηση της ενέργειας, η σχέση του ατόμου με τα άλλα σώματα στο χώρο καθώς και η συσχέτισή του με τη μουσική. 

Το σεμινάριο είναι ανοιχτό σε όλα τα επίπεδα και σε όσους ενδιαφέρονται να μάθουν και να χορέψουν μαζί μας. 

Κόστος συμμετοχής: 15 €

INFO

Θέατρο ΠΚ,

Κασομούλη 30, μετρό Ν. Κόσμος

Δηλώσεις συμμετοχής: 210 9011677

Official Facebook Page: θέατρο πκ

Πλατφόρμα Έκφρασης Σύγχρονου Χορού


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος